Przygotowanie strategii fundraisingowej obejmujące następujący zakres:
- Analizę otoczenia organizacji
- Diagnozę aktualnej sytuacji organizacji i jej potencjału do prowadzenia działań fundraisingowych. Diagnoza może być przedstawiona w formie analizy SWOT/PEST/TOWS lub opisowej i przeprowadzona m.in. na podstawie dokumentów, wywiadów i researchu.
- Rekomendacje działań fundraisingowych przygotowane we współpracy z zespołem lub przez eksperta, w zależności od poziomu rozwoju fundraisingu w organizacji.
- Harmonogram/plan działania – na ustalonym poziomie szczegółowości np. kwartał/pół roku/rok.
- Budżet kosztowy i estymacja przychodów na podstawie działań ustalonych z zespołem oraz zaakceptowanych wskaźników i założeń.
Analiza otoczenia organizacji:
- Desk research
- Przygotowanie listy benchmarków innych organizacji
- Opracowanie listy dobrych praktyk przez nie realizowanych
- Określenie trendów, które mogą wpływać bezpośrednio lub pośrednio na działania fundraisingowe organizacji
- Analiza ryzyka i opracowanie metod ich minimalizowania, w ustalonym zakresie
Diagnoza aktualnej sytuacji organizacji i jej potencjału do prowadzenia działań fundraisingowych.
Może być przedstawiona w formie analizy SWOT/PEST/TOWS lub opisowej i przeprowadzona m.in. na podstawie dokumentów, wywiadów i researchu w zakresie:
-
- Misja, wizja oraz wartości organizacji
- Cele strategiczne i operacyjne, w tym określenie projektów z największym potencjałem fundraisingowym
- Wizerunek organizacji wraz ze zdefiniowaniem archetypów marki, grup odbiorców, głównego komunikatu oraz przeanalizowaniem dotychczas prowadzonych działań komunikacyjnych i przygotowaniem listy rekomendacji zmian
- Sytuacja finansowa, w tym określenie możliwości inwestycji w fundraising i spodziewanych przychodów (cashflow)
- Dotychczasowe działania i rezultaty fundraisingowe, w tym wykorzystywane/sprawdzone narzędzia fundraisingowe. Jako opcję oferujemy ewaluację przeprowadzonych dotychczas kampanii fundraisingowych i szczegółową analiza ich wyników
- Zasoby obejmujące zasoby ludzkie tj. aktualny skład zespołu i zestaw posiadanych kompetencji, a także ich braki niezbędne do uzupełnienia oraz zasoby narzędziowe i technologiczne – w tym posiadane/wdrożone narzędzia fundraisingowe
Rekomendacja działań fundraisingowych
przygotowane we współpracy z zespołem lub przez eksperta, w zależności od poziomu rozwoju fundraisingu w organizacji
-
- Określenie celów fundraisingowych – kwotowo lub/i wskaźnikami wzrostu w poszczególnych kategoriach
- Ustalenie listy narzędzi fundraisingowych FR do wykorzystania/rozwoju/wdrożenia
Harmonogram/plan działania
na ustalonym poziomie szczegółowości np. kwartał/pół roku/rok, który może zawierać:
-
- Działania do podjęcia w ramach wdrożenia
- Cykliczny monitoring i ewaluację wraz z momentami weryfikacji i korekty planów
- Podział odpowiedzialności pomiędzy członków zespołu
Budżet kosztowy i estymacja przychodów
na podstawie działań ustalonych z zespołem oraz zaakceptowanych wskaźników i założeń
Dodatkowo w ramach współpracy oferujemy wsparcie w procesie wdrażania strategii w organizacji.
Opracowanie lub aktualizacja wieloletniej strategii rozwoju organizacji (na okres minimum 5 lat) jest działaniem koniecznym do wykonania w ramach realizacji projektów z Priorytetu 1a Zrównoważony rozwój organizacyjny – wsparcie działań misyjnych i rozwoju instytucjonalnego w ramach Rządowego Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich 2018-2030, potocznie zwanym „projektem PROO 1a”.