Skip to main content

Konsulting fundraisingowy

Chcesz zasięgnąć rady od doświadczonych managerów trzeciego sektora i poprawić działanie swojej organizacji? Polskie Stowarzyszenie Fundraisingu oferuje konsultacje, które pozwolą Ci spojrzeć na sytuację z nowej perspektywy i jednocześnie – nauczą Cię co zrobić, aby wejść na tory szybkiego wzrostu. Specjalizujemy się między innymi w tematyce dotyczącej pozyskiwania funduszy, budowaniu relacji, zarządzania zespołem i budowaniem wieloletnich strategii. Usługi doradcze możemy prowadzić on-line lub na miejscu w siedzibie Twojej organizacji.

Nasi konsultanci

Jacek Broda

Jacek Broda

Fundraiser, od ponad 10 lat związany z organizacjami pozarządowymi. Dba o ich niezależność i stabilność finansową. Na co dzień odpowiada za nawiązywanie i podtrzymywanie trwałych relacji z darczyńcami, a także koordynuje i zarządza działaniami fundraisingowymi w Stowarzyszeniu Wikimedia Polska.

Karolina Kanar-Kossobudzka

Karolina Kanar-Kossobudzka

Certyfikowana trenerka PSF, od kilkunastu lat skutecznie łączy biznes z trzecim sektorem. Była fundraiserką w Centrum Nauki Kopernik, pracowała też m.in. w Fundacji Fundusz Współpracy, Fundacji Orange, Fundacji Aviva i Przestrzeni from Facebook. Obecnie jest ekspertką ds. CSR w Allegro. Przygotowywała i realizowała projekty edukacyjne, społeczne i kulturalne zarówno w Polsce, jak i za granicą, pozyskując środki finansowe na ich realizację, koordynując pracę zespołów projektowych oraz współpracę z różnymi partnerami społecznymi. Pasjonatka zarządzania projektami i narzędzi cyfrowych.

Paulina Kasperska

Absolwentka CFR3

Paulina Kasperska

Absolwentka CFR3

Certyfikowany trener fundraisingu, fundraiser, doradca organizacji pozarządowych, członek PSF od 2007. Specjalizuje się w profesjonalnym i etycznym pozyskiwaniu funduszy dla organizacji pozarządowych. Szkoli z technik marketingowych, komunikacyjnych, social media. Współautorka podręcznika Fundraising. Teoria i Praktyka, autorka publikacji branżowych.Obecnie pracuje na stanowisku koordynatora ds. fundraisingu indywidualnego w Fundacji DKMS.W latach poprzednich współpracowała jako fundraiser i doradca z Fundacją Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa.Inicjatorka wdrożenia systemu CRM w organizacjach pozarządowych.

Wojciech Przybysz

Wojciech Przybysz

Fundraiser, trener i konsultant fundraisingu, streetworker. Na co dzień pracuje na rzecz dzieci i młodzieży z ulic i podwórek. Od 10 lat prowadzi Stowarzyszenie Dzieciom i Młodzieży WĘDKA im. każdego Człowieka. Jest Członkiem Rady Ekspertów przy Rzeczniku Praw Dziecka. Przez wiele lat pracownik korporacyjny i właściciel firmy geologicznej.Bazując na 10 latach pozyskiwania środków na działanie Stowarzyszenia, specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń fundraisingowych dla organizacji pracujących na rzecz dzieci i młodzieży.Jest pomysłodawcą wielu autorskich programów, m.in.: TATO – być mężczyzną, 7DNI – debaty w duchu Porozumienia bez przemocy, 4NGO – sieciowanie 3 sektorów gospodarki, Dzieci Sieci, OK.NO, SzafoDzielnia i inne.Za swoją pracę wraz z zespołem uhonorowany m.in. nagrodami: Rodzynki z pozarządówki, Stalowy Anioł, Nagroda Marszałka i Zarządu Województwa, Toruński Anioł, Nagroda Prezydenta Torunia, Kryształowe Serce, nominowany do Osobowości Roku, ale najbardziej ceni sobie laurki od swoich podopiecznych z WĘDKI.Studiował na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie i Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.Bliska jest mu maksyma: „Kto chce, ten szuka sposobów, kto nie chce, szuka powodów”.

Anna Szewczyk

Anna Szewczyk

Certyfikowany trener i konsultant fundraisingu, fundraiser w Fundacji POCIECHA. Socjoterapeuta. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w pisaniu i koordynowaniu projektów unijnych.W życiu zawodowym łączy potrzeby dzieci z ogromnym sercem Darczyńców.

Hanna Wesołowska-Starzec

Absolwentka CFR10

Hanna Wesołowska-Starzec

Absolwentka CFR10

Ekspert ds. komunikacji i PR, fundraiser, kierownik projektów, wykładowca uniwersytecki. Trener i konsultant Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu.Oprócz współpracy z PSF od 13 lat związana z Zakonem Maltańskim: kieruje działem Komunikacji i PR oraz zarządza ogólnopolskim projektem społecznym Opłatek Maltański w Fundacji Polskich Kawalerów Maltańskich w Krakowie.Doświadczenie trenerskie zdobywała w Shell Polska oraz American Express Bank w Wiedniu. Ukończyła studia na Wydziale Filozofii UPJPII oraz w Instytucie Socjologii UJ. Tytuł Doktora Nauk Humanistycznych otrzymała w 2013 roku. Studia podyplomowe w zakresie Zarządzania Ludźmi zrealizowała na AGH w Krakowie (specjalizacja CSR).Żona i mama 3 dzieci, zaangażowana w promowanie i etyczne pozyskiwanie funduszy na szczytne cele. Odznaczona Brązowym Krzyżem Zasługi oraz Srebrnym Medalem Pro Merito Melitensi.

Joanna Raczyńska

Absolwentka CFR10

Joanna Raczyńska

Absolwentka CFR10

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej

Maria (Maya) Olszewska

Maria (Maya) Olszewska

Trenerka fundraisingu. Autorka wydanego przez NGO.PL e-booka „Narzędzia fundraisingu w Polsce” (2020). W praktyce doradczej w pierwszej kolejności wspiera polskie Społeczniczki i Społeczników w znalezieniu sposobu niezależnego finansowania organizacji pozarządowych. Współpracuje również z fundacjami i stowarzyszeniami z Europy Wschodniej i Zachodniej w językach angielskim i włoskim. Od 2013 r. prowadzi firmę doradczą MjjO. Wraz z Zespołem specjalistów projektuje komunikację fundraisingową, w tym pomaga w tworzeniu stron zbiórkowych. W komunikacji misji poszczególnych organizacji zawsze odnosi się do wartości istotnych dla ludzi, którzy je budują. Od 2019 r. prowadzi autorskie spotkania FB Live pt. Fundraisingowy ekspres kawowy, podczas których dzieli się doświadczeniem i wiedzą z dziedziny fundraisingu.

Agata Papierz

Absolwentka CFR4

Agata Papierz

Absolwentka CFR4

Trener, certyfikowany fundraiser. Prelegentka w Open Doors Polska oraz współpracownik Caritas Archidiecezji Białostockiej, gdzie przez prawie 10 lat pozyskiwała środki na działalność oraz pełniła rolę rzecznika prasowego. Koordynatorka diecezjalna programu Caritas Laudato si, w którym w latach 2020/2021 zrealizowała kilkadziesiąt projektów ekologicznych w szkołach i parafiach. Przez trzy lata była menadżerem kampanii „Kilometry dobra”, dwukrotnie zdobyła dla swojej organizacji tytuł Mistrza Świata w Dobroci. Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie i Uniwersytetu w Białymstoku.

Sylwia Guz

Sylwia Guz

Pracuje z ludźmi i ludzie są dla niej najważniejsi.
Od ponad 20 lat zajmuje się zarządzaniem projektami badawczymi, inwestycyjnymi, infrastrukturalnymi, społecznymi i edukacyjnymi. Jest certyfikowanym kierownikiem projektów z doświadczaniem w pozyskiwaniu, realizacji i rozliczaniu projektów dla przedsiębiorców, organizacji pozarządowych, szkół wyższych, jednostek sektora finansów publicznych, na łączną kwotę ponad 100 mln złotych.
Członkini Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu oraz Związku Pracodawców Ziemi Lubelskiej. Wykłada na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie, m.in. z zakresu pozyskiwania funduszy i zarządzania projektami. Od lat związana z działalnością sektora pozarządowego. Społecznie wspiera lokalne organizacje i oddolne inicjatywy, działa na rzecz dzieci niepełnosprawnych i w trudnej sytuacji materialno-bytowej. Zawodowo wspiera rozwój polskich przedsiębiorców. Jest Dyrektorem Zarządzającym firmy produkującej sprzęt medyczny w dziedzinie neurologii.
Prywatnie mężatka, mama dwóch wspaniałych córek, posiadaczka psa i motocykla. Pasjonatka podróży i malowania żelazkiem.

Olga Fiedorowicz

Olga Fiedorowicz

Wolontariat sprawił, że pokochała świat organizacji pozarządowych. Od ponad 10 lat skutecznie łączy biznes z  NGO pozyskując finanse na szlachetne cele m.in. w SOS Wioskach Dziecięcych i Fundacji DKMS i Fundacji Dziecięca Fantazja. Obecnie jako Kierownik Działu Marketingu i Fundraisingu planuje kampanie, nadzoruje komunikację z darczyńcami regularnymi i sporadycznymi oraz szuka nowych możliwości pozyskania funduszy w Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce. Pro bono doradza osobom prywatnym jak skutecznie zebrać środki na leczenie.

Piotr Czubaty

Absolwent CFR11

Piotr Czubaty

Absolwent CFR11

Piotr Czubaty to trener i wykładowca, ekspert ds. zarządzania zgodnością w zakresie ochrony danych osobowych. Członek Stowarzyszenia Praktyków Ochrony Danych oraz Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu. Jako doradca zapraszany przez liczne organizacje pozarządowe oraz instytucje publiczne. Autor książki „RODO: obowiązki pracodawcy. Praktyczny poradnik ze wzorami” oraz licznych publikacji w prasie branżowej.

Jerzy Mika

Jerzy Mika

Wykładowca i trener. Związany z organizacjami i instytucjami społecznymi od wielu lat. Redaktor podręcznika Fundraising. Teoria i praktyka. Współpracownik i organizator stowarzyszeń przedsiębiorców. Wdrażał kształcenie naprzemienne w środowisku przemysłowym oraz akademickim w Polsce.

Robert Kawałko

Prezes

Robert Kawałko

Prezes

Prezes oraz inicjator Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu. Były wiceprezes Europejskiego Stowarzyszenia Fundraisingu (EFA).  Prezes i założyciel fundacji Polski Instytut Filantropii, twórca idei polskiej kampanii Dobry Testament oraz Kilometry Dobra.

Trener fundraisingu, mentor, ekspert ds. zarządzania i PR. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz stypendysta Uniwersytetu Fryburskiego w Szwajcarii. Kierował działami marketingu kolejno w dwóch firmach z branży IT, a od 2001 jest fundraiserem organizacji pozarządowych.

Prowadzi firmę doradczą specjalizującą się w PR, fundraisingu, szkoleniach i doradzaniu organizacjom. Współtworzył wiele kampanii dobroczynnych i doradzał przy ich wdrażaniu. Jest autorem licznych publikacji na temat fundraisingu i zarządzania organizacjami.

Magdalena Sadłowska

Magdalena Sadłowska

Ekspertka w dziedzinie fundraisingu, komunikacji i zarządzania z 20 letnim doświadczeniem. Realizowała projekty door to door, kampanie telemarketingowe i lead generation dla największych polskich NGO (Amnesty International, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę). Ma na koncie znaczące projekty z partnerami biznesowymi, jak i kampanie społeczne skierowane do osób indywidualnych. Aktualnie wspiera NGO w budowaniu strategii fundraisingu, uzyskaniu stabilności finansowej oraz we współpracy z Enxoo sp. z o.o. w digitalizacji działań i wdrażaniu systemów CRM.