Naucz się profesjonalnie pozyskiwać fundusze na działalność swojej organizacji. Wykorzystaj 4 dni intensywnego szkolenia jako czas na zdobycie niezbędnej wiedzy!
Polskie Stowarzyszenie Fundraisingu zaprasza na czterodniowe szkolenie z fundraisingu,
które odbędzie się zdalnie (na platformie Zoom) w dniach 19 – 20 października 2023 i stacjonarnie
w dniach 6 -7 listopada 2023 roku.
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?
– dla początkujących, jak i doświadczonych fundraiserów
– dla wszystkich działaczy trzeciego sektora i społeczników
– dla zarządów i działów marketingu fundacji i stowarzyszeń
– dla wszystkich, którzy myślą o przebranżowieniu się
– dla osób, które chcą zapoznać się z nową, dynamicznie rozwijającą się dziedziną życia społecznego
Dołącz do nas i poznaj tajniki:
– sposobów komunikacji z darczyńcami
– metod pozyskiwania funduszy
– kodeksu etycznego fundraisera
– budowania kampanii fundraisingowej
_______________________________________
Dwudniowa sesja online skupia się na wprowadzeniu uczestników w społeczne uwarunkowania fundraisingu, aspekty organizacyjne oraz kluczowe kwestie etyczne.
Omawiamy misję, wizję, nadzór zarządu, pracę zespołową, współpracę z wolontariuszami i rolę fundraisera w organizacji.
Uczestnicy zdobywają również wiedzę na temat komunikacji z darczyńcami, skutecznej zbiórki pieniędzy oraz różnych metod finansowania organizacji.
_______________________________________
Dwudniowa sesja stacjonarna, która odbędzie się w Krakowie, skupia się na warsztatach planowania strategicznego oraz relacjach z biznesem.
Uczestnicy zdobywają praktyczne narzędzia i wiedzę, które umożliwią im napisanie strategii fundraisingu dla swoich organizacji.
Omawiamy zasady pozyskiwania sponsorów oraz budowania trwałych i etycznych relacji z nimi.
_______________________________________
ZAKRES TEMATYCZNY – SESJA ZDALNA: 19 – 20 PAŹDZIERNIKA 2023 roku
- Fundraising – jak to działa i od czego zależy sukces. Konkurs z nagrodą pieniężną.
- Zdobywanie funduszy – jak zbudować system dający stały dopływ funduszy.
- Misja i wizja organizacji – jak zamienić je w fundamenty stabilności finansowej.
- Dlaczego ludzie dają nam pieniądze? Kto wygrywa w staraniach o darowizny.
- Specyfika zawodu fundraisera. Jak wykorzystać zapał wolontariuszy, gdy nie stać nas na pracowników etatowych.
- Jak pokonać opór przed proszeniem.
- Komunikacja z darczyńcami indywidualnymi – co decyduje o sukcesie próśb.
- Jak w pół minuty zamienić obcą osobę w darczyńcę – test windy i konkurs z nagrodą.
- Zdrowe finanse organizacji – jak dywersyfikować, stabilizować i powiększać budżet z roku na rok.
- Jak wizerunek organizacji przekłada się na pieniądze.
- Skuteczny fundraiser – warunki powodzenia.
- Crowdfunding – jak zbierać pieniądze w Internecie.
- 30 metod finansowania organizacji – arsenał metod fundraisingowych i przykłady ich zastosowania.
- Kodeks etyczny fundraisera – jak uczciwie zarządzać finansami.
ZAKRES TEMATYCZNY – SESJA STACJONARNA – KRAKÓW: 06 – 07 LISTOPADA 2023 roku
- Podstawowe wyzwania strategiczne.
- Strategie małych NGOs a strategie dużych organizacji.
- Kto jest Twoim klientem?
- Strategia organizacji. Strategia marki. Strategia marketingowa.
- Definicja docelowego rynku.
- Co jest wartością dla klienta/ beneficjenta.
- Segmentacja rynku i pozycjonowanie oferty NGO.
- Personalizacja. Indywidualizacja wartości.
- Komunikacja marki 360 stopni.
- Cele strategiczne.
- Strategiczne techniki kreatywne.
- Elementy strategii blue ocean.
- Ćwiczenie: budowanie ofert w oparciu o dane i założenia statutowe organizacji.
- Ewaluacja i monitoring realizacji strategii.
- Skuteczność i efektywność działań marketingowych.
- Sponsoring – reklama – filantropia: podobieństwa i różnice.
- Zanim zaczniesz prosić – przygotowania do składania ofert.
- Finansowanie działań – planowanie.
- Kim są sponsorzy i czego oczekują – jak uniknąć próśb skazanych na niepowodzenie i działać skutecznie.
- Portale społecznościowe i biznesowe jako źródło wiedzy o sponsorach.
- Techniki komunikacji niezbędne w budowaniu relacji ze sponsorem.
- Negocjacje – jak budować partnerstwo i zachować niezależność?
- Etyczne aspekty współpracy ze sponsorem.
- Budowa oferty sponsorskiej i listów do sponsorów.
- Czego możemy się nauczyć od Adama Małysza i Roberta Lewandowskiego? Case studies.
- Miniwarsztat: jak umówić się na spotkanie – rozmowa telefoniczna.
- Warsztat lidera.

Robert Kawałko – Prezes oraz inicjator Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu. Były wiceprezes Europejskiego Stowarzyszenia Fundraisingu (EFA). Prezes i założyciel fundacji Polski Instytut Filantropii, twórca idei polskiej kampanii Dobry Testament oraz Kilometry Dobra. Trener fundraisingu, mentor, ekspert ds. zarządzania i PR. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz stypendysta Uniwersytetu Fryburskiego w Szwajcarii. Kierował działami marketingu kolejno w dwóch firmach z branży IT, a od 2001 jest fundraiserem organizacji pozarządowych.Prowadzi firmę doradczą specjalizującą się w PR, fundraisingu, szkoleniach i doradzaniu organizacjom. Współtworzył wiele kampanii dobroczynnych i doradzał przy ich wdrażaniu. Jest autorem licznych publikacji na temat fundraisingu i zarządzania organizacjami.
Koszt uczestnictwa: 10 miejsc – 1000 zł.
5 miejsc – 1200 zł.
Miejsca na szkoleniu w powyższych cenach są dostępne tylko dla osób zgłoszonych do projektu „Fundraising ma moc”. O cenie miejsca decyduje kolejność zgłoszeń. Regularna cena 4-dniowego szkolenia wynosi 2400 zł.
Wszyscy absolwenci otrzymają dyplom ukończenia szkolenia w wersji cyfrowej i fizycznej, sygnowany przez Polskie Stowarzyszenie Fundraisingu.
Liczba miejsc na szkoleniu: 25
Formularz zapisów:
W razie pytań prosimy o kontakt:
+48 12 423 80 07
+ 48 698 150 342
Masz pytania? Skontaktuj się z nami.
Specjalista do spraw szkoleń
Karolina Gołąb
k.gołąb@fundraising.org.pl
+48 698 150 342

Polskie Stowarzyszenie Fundraisingu
ul. Szewska 20/4, 31-009 Kraków
szkolenia@fundraising.org.pl
+48 12 423 80 07