„Visual storytelling” – Monika Górska

Wyobraź sobie, że jesteś w kinie, a przed Tobą usiadł wysoki facet w kapeluszu. Nie jesteś w stanie nic zobaczyć, ani przesiąść się nie masz gdzie, bo wszystkie miejsca zajęte. Jesteś zdany tylko na twojego kolegę, który opowiada ci, co widać na ekranie. Wkurzające, prawda? Zobaczyć akcję to nie to samo co o niej słyszeć. Mówić mniej, pokazywać więcej to sekret udanej opowieści.

Tym intrygującym fragmentem książki Moniki Górskiej, reżyserki filmów dokumentalnych, dziennikarki i ekspertki storytellingu w biznesie, zachęcam Cię do przeczytania jej najnowszej pozycji – „Visual storytelling”. 

Dowiesz się, że będąc fundraiserem, jesteś jak reporter, który usiłuje zrozumieć innych ludzi – ich intencje, wierzenia, zainteresowania, trudności, tragedie – tak, by zdobyć ich zaufanie i przyjaźń. Fundraiser „puka do drzwi” darczyńców i robi to setki razy w ciągu roku. Nie może być domatorem, gdyż bycie reporterem to nieustanna podróż – w inne miejsca i w głąb innych ludzi.

Opowieści są kluczem do stworzenia dobrych relacji. To one pozwalają darczyńcom zrozumieć Twoją wizję i misję Twojej organizacji. Im więcej wiesz o ludziach i świecie, tym głębsze stają się Twoje opowieści. Im bardziej są fascynujące i łapiące za serce, tym efektywniej zbierasz fundusze. 

Dzięki tej książce zrozumiesz, czym jest opowieść, jaka jest jej struktura. Dowiesz się także, jak dobra opowieść może sprawić, że darczyńca odpowie : „tak, wchodzę w to!”  Autorka da Ci kilka drogowskazów, które sprawią, że Twoje opowieści wywołają emocje, otworzą serca i portfele darczyńców, spowodują chęć zmiany świata!

Jedno jest pewne – to Ty jesteś odpowiedzialny za swoją opowieść. Trzymamy za Ciebie kciuki! 

Bardzo dziękuję księgarni PWN za bezpłatny egzemplarz dla PSF.

KUP KSIĄŻKĘ „VISUAL STORYTELLING”