Kapitał żelazny to popularny na całym świecie sposób na zapewnienie finansowego bezpieczeństwa i środków na rozwój. Pieniądze gromadzone w ramach kapitału żelaznego są inwestowane w bezpieczne instrumenty, takie jak, metale szlachetne, nieruchomości czy dzieła sztuki.
W zorganizowanym podczas seminarium panelu dyskusyjnym pt. „Strategie marketingowe w NGO – sukcesy i porażki”, udział wzięli: Dawid Nowak z Fundacji Koalicja dla Młodych; Agnieszka Węgrzyn z Fundacji Biuro Inicjatyw Społecznych; Marta Jung z Fundacji Hospicjum Proroka Eliasza oraz Michał Twardosz – Wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu, a także przedstawiciel Związku Centralnego Dzieła Kolpinga w Polsce i Fundacji Projekt PL.
Według Michała Twardosza przepisem na sukces każdej organizacji jest kapitał ludzki – osoby, które współtworzą organizację i współdzielą jej wartości. W kontekście kampanii wizerunkowych za najistotniejsze wskazał określenie kluczowych zakresów działalności i skoncentrowanie się na ich rozwoju. Wiceprezes PSF zachęcał również, aby do współpracy zapraszać wysoko wykwalifikowanych specjalistów.