„Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka” – Robert Cialdini

 

 

Osiągać swoje zamierzenia, sprawiać by postawione cele stawały się faktem, a największe projekty były gwarantowanym sukcesem. Mieć wpływ na decyzję ludzi. Tylko czy to możliwe?

Otóż okazuje się, że tak i to wszystko za sprawą sześciu zasad: zasadzie wzajemności, zobowiązaniu i konsekwencji, dowodzie społecznym, odczuwanej sympatii, autorytecie oraz niedoborze.

Proste przepisy na złożone mechanizmy ludzkich zachowań. Bez manipulacji, ale z wywieraniem wpływu na ludzi.

„Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka” to trzysta stron genialnej podróży po meandrach społecznych zależności.

Autor mówi:  „Praktycy wpływu społecznego zdają sobie sprawę z siły tkwiącej w lubieniu i starają się ją wykorzystać do nakłaniania ludzi, by powiedzieli »tak«. Na przykład coraz więcej organizacji dobroczynnych, prosi zbierających datki wolontariuszy, żeby kwestowali w bezpośrednim sąsiedztwie swojego miejsca zamieszkania. Trudniej bowiem odmówić znajomemu czy zaprzyjaźnionemu sąsiadowi niż komuś zupełnie obcemu.”

Robert Cialdini, to światowej sławy autorytet z zakresu psychologii społecznej, a jego książka to majstersztyk i według mnie, obowiązkowa pozycja w każdej biblioteczce.

„Zadecyduj o własnym sukcesie, poprzez nakłonienie innych do swoich racji”.

Zapraszam do lektury!

 

Joanna Raczyńska